A tartalommarketing 5 legfontosabb tényezője 2016-ban

2015. december 21. 08:45 - evaszlfk

Már nem az a kérdés, hogy szükséges-e tartalmat előállítani, hanem inkább az, hogy ezt milyen érdekesen és gyorsan tesszük. De csak ezen múlik a siker, hogy a leggyorsabban tudjunk reagálni az igényekre? Ennél azért jóval komplexebb a dolog. Lássuk csak!

A legutóbbi bejegyzésben - ahol a TOP 5 marketing trendről írtam -, már kiderült, hogy mennyire fontos szerepe van a videónak, a mobilnak és a fogyasztói igényeknek megfelelő tartalmak gyors előállításának. Ez oké, ám csak a felszínt kapargatjuk. Ássunk egy kicsit mélyebbre, vajon mire figyeljünk a tartalommarketinget illetően és miért ennyire fontos ma és lesz még fontosabb 2016-ban?

Kíváncsi vagy?

tartalommarketing-trend-2016_streetoffice_640x640_forras-shutterstock_com.png

A tartalommarketingre rengeteg definíció létezik, és én a sok közül a Wikipédiáról hivatkozok egyre, mert talán ez fejezi ki legegyszerűbben a lényegét. 

Tartalommarketing (vagy content marketing) minden olyan marketing, amely tartalmat állít elő, azt publikálja és különböző csatornákon terjeszti azzal a céllal, hogy vásárlókat szerezzen. Az információ bemutatható a legkülönbözőbb formákban, ideértve a híreket, videókat, jelentéseket, e-könyveket, infografikákat, esettanulmányokat, használati utasításokat, cikkeket, fotókat, applikációkat és így tovább.

Ez az 5 dolog nagyon fontos a content marketingben

Amennyiben úgy döntesz, hogy lépést tartasz a piaci trenddel és belemélyedsz a tartalomgenerálásba, érdemes erre az öt tényezőre kiemelt figyelmet fordítani, hogy sikeresebb legyen a kommunikációd és Te is hitelesebb legyél az emberek szemében.

1. Social media a véleményvezér médium

Egyre több cég teszi át a kommunikációs platformjainak nagy részét a közösségi színtérbe, vagyis FB oldalt működtet, Twitteren csiripel, blogot ír vagy bloggerekkel közreműködik, Instagram fiókja van és Pinterest falai, LinkedInen is kapcsolatokat épít, valamit Tumblr profilja is naprakész. Te hogy állsz?

A social média egyre inkább nem csak EGY csatorna lesz a sok közül,
hanem A csatorna.

coffe_tartalommarketing_like_640x400_streetoffice.png

2. Tolakodás helyett kapcsolatépítés

A trend tovább folytatódik, hogy egyre kevésbé hatásos a nyomulós marketing. Itt most nem is feltétlen a spamről beszélek, hanem a sablonos, hülyének néző marketing aktivitásokról, amibe bele sem mélyedek, mert korábban itt írtam róla. A lényeg, hogy inkább a kapcsolatok demokratikus, interaktív építésére és az őszinte kommunikációra koncentrálj, minthogy mindenféle nagyot mondó gagyi szöveggel próbálkozol.   

3. Fókusz a felhasználói élményre

Nagyon fontos megérteni a fogyasztók cselekedeteit, hogy a megfelelő módon tudjuk kiszolgálni az igényeiket.

Különféle beépülő elemekkel követni tudjuk a fogyasztóink útját. A weblap bejárásának útvonalából, megtudhatjuk mit milyen sorrendben néz meg, mennyire elkötelezett, milyen tartalmat részesít előnyben a többivel szemben, milyen színek és szavak vannak rá nagyobb hatással és így tovább.
Épp olyan fontossá válik a szociopszichológiai ismeret, mint az analitikus készség, nem véletlen hallhatunk egyre többet magatartáskutatók és viselkedéspszichológusok kihagyhatatlan szerepéről a marketingmunkában. 

A befolyásolás pszichológiája az üzleti életben segít, hogy apró változtatásokkal óriási hatásokat érhessünk el, amelyekről itt olvashatsz egy bejegyzést és könyvajánlót is.

tartalommarketing_640x400_streetoffice_shutterstock.png

4. Márka-vevő kapcsolatokat az átláthatóság határozza meg

Nagyon fontos, hogy a cég valóban törődjön a fogyasztóival és segítsen nekik megérteni és átlátni a folyamatokat. Ma már nem a cégek tálalják beetetésre az információkat, hanem az ügyfelek mennek az infók után, ha érdekli őket, így jobban tesszük, ha átláthatóvá/járhatóvá tesszük a folyamatokat.

Ha nagyobb elköteleződést szeretnénk a vevőinkkel, akkor tiszteljük meg őket azzal, hogy beleláthatnak kicsit a színfalak mögé.

5. Felhasználó által generált tartalom az úr

Egyre inkább kicsúszik a márkák kezéből az irányítás a fogyasztóik javára. Soha nem volt még ennyire fontos, hogy a márkák jó benyomást tegyenek a célcsoportra, mivel ők egyre több tartalmat generálnak és figyelnek is egymás szavára, sőt, jobban, mint a cég állításaira.

Ugye tudod, mire célzok? Blogokat írnak, FB bejegyzést posztolnak, a vásárlásaikról véleményt közölnek és így tovább. Szóval nem árt kedvezni nekik és komolyan venni őket. Nagyon jó módszer erre a sztorizás, amelyről itt olvashatsz bővebben: Storytelling, avagy hogyan legyél hatással

Az emberek imádnak videókból tájékozódni és manapság a vloggerek (videós bloggerek) térnyerése is számottevő, ami azt jelenti, hogy nem csak olvasni akarjuk a számunkra fontos tartalmakat, hanem nézni és hallgatni.

tartalommarketing_640x400_streetoffice.png

Akkor most mire is figyeljek 2016-ban, ha jól akarok mozogni a tartalommarketingben?

Ha a cikk végére maradt még benned kérdés, akár ez is lehetne az. Ez esetben így foglalnám össze:

Törekedj az őszinte kommunikációra, a fogyasztóid számára átlátható folyamatok biztosítására, valamint a közösségi oldalak magabiztos és aktív használatára. De a legfontosabb: tartsd szem előtt, hogy már nem feltétlenül Te mondod meg a tutit a termékedről/szolgáltatásodról/cégedről, hanem a fogyasztók járnak utána és tájékoztatják egymást a rendelkezésükre álló infókból. A Te felelősséged, hogy ezek az infók milyenek és milyen színben tüntetnek fel téged.

A Te felelősséged, hogy a fogyasztóid számára rendelkezésre álló infók, tartalmak milyenek és milyen színben tüntetnek fel téged.

Ismerd meg a fogyasztóidat mind elemzői, mind pszichológiai szempontból, hogy minél személyre szabottabb és ez által részedről irányítottabb tartalmat tudj előállítani.

Te milyen tartalmat állítasz elő? És rólad...?

 

Források: forbes.com,365letszikra.hu, shutterstock.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://streetoffice.blog.hu/api/trackback/id/tr408178424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.