Dobozon innen és túl

2015. december 03. 05:30 - evaszlfk

avagy gagyimarketing vagy kreativitás?

Miért fontos a kreatív gondolkodás céges szinten? Elősorban azért, hogy ne sablonokat, képleteket használjunk a különféle kihívásokra, hiszen minden helyzet más és más. Nem biztos, hogy ami nekem bejött, az neked is be fog. Pedig sokan ezt állítják. Te futottál már bele ilyen szituba? Én gagyimarketingnek hívom.

Pedig a dobozból, vagyis a megszokott és a mások által unásig alkalmazott módszerek közül kitekintve több lehetőséget láthatunk meg és akkor nem lesz minden a másolat másolatának a másolata. :)

kezodkep_streetoffice_gagyimarketing_620x620_businessjunkeeus-tumblr-com.png

Kíváncsi vagy, mi van a dobozon túl?

Meglátni a lehetőséget

Ezért vágtunk bele mi is a Street Office-ba; elegünk lett a "jól bevált" módszerekből. Úgy gondoljuk, hogy minden céges élethelyzet egyedi és éppen ezért kreatív kihívást jelent. Nem érdemes egy kaptafára húzni, mert abból csak ritkán sül ki jó. Persze vannak nagyon klasszul bevált módszerek, amelyekről sokat hallhatsz vagy olvashatsz. De ha nincs kapacitásod vagy szaktudásod arra, hogy megszűrd az infókat és utána alkalmazd csak, akkor nem biztos, hogy beválik.

Iratkoztál már fel valaha tuti bevált módszerre, amit ingyenesen tölthettél le? És mi lett az eredmény?

Ha tényleg hasznos volt, és sikeresen tudtad alkalmazni, akkor szuper, gratula. De sajnos sok esetben vagy általános sallangokat olvashatsz, vagy olyan módszereket, amelyek megfelelő kivitelezéséhez nincs elég tudásod, pénzed, alkalmazottad...vagy ideged.

marketing_streetoffice_660x400_fastcompany_com.jpg

Aztán jönnek a sales szagú e-mailek - mivel megadtad az elérhetőséged - amelyek a neveden szólítanak és szuperfantasztikus dolgokra csábítanak. Tele van szenzációhajhász mondatokkal, amelyek szinte már hülyének néznek, és ovis módjára szeretnének szugerálni TOPSHOP-os módszerekkel. Te meg az x-edik ilyen dolog után elveszted a bizalmadat, hogy akkor most mi van?! Majd valahogy megoldod és dobod az olyan infókat és ötleteket is, amelyek valóban hasznosak lennének.

Most őszíntén, Te is találkoztál már ilyen szövegekkel? Persze Évi nékül... :D

  • Évi, tudom most mit gondolsz. Szerintem szeretnéd ezt az ajánlatot meghallgatni...
  • Évi, ez az utolsó alkalom, hogy megszerezd!
  • Évi, már csak két hely van ...
  • Évi, ez az utolsó ajánlatom, utána már sajnos bánhatod, hogy nem szerezted be időben...
  • Évi, ezt a tanácsot nem szoktam mindenkivel megosztani, de veled...
  • Kedves {keresztnev}, örülök, hogy feliratkoztál, hiszen számunkra nagyon fontos a véleményed {keresztnev}
  • Évi, már csak négy csomag maradt, amiből az egyiket félre raktam neked
  • Évi, Bill Gates is ezzel a módszerrel gazdagodott meg...

...Te utáltad már meg a nevedet egy idő után? 

Megéri?!

Ez a fajta marketing ontja magából a gagyiságfaktort. Én ettől kivagyok. De tényleg.

tumblr_static_tumblr_static_1p56ovfnik74404cc0ow8ks0o_640.gif

Másképp, mint mások

Az egészben éppen az eredetiség a lényeg: hogy olyan értéket teremtsünk, amit más nem, olyan módszereket használjunk, amire más nem feltétlen gondolt. A marketingkommunikáció szerintem az értékesítés művészete, amelyben emberek alkotnak és nem csak a döntéseik mozgatórugóinak a megértése igazi kihívás, hanem az összhang megteremtése is. Éppolyan fontos az alapos átgondoltság, mint a bohém kreativitás. Épp olyan fontosak a marketingszakmai ismeretek, mint a fogyasztói magatartás pszichológiai ismerete. Épp olyan fontos a design, mint a design mögöttes jelentése. Épp olyan fontosak a kommunikációs kulcsüzenetek, mint a látványvilág. Épp olyan fontos a  belbecs (tartalom), mint a külcsín (design).

marketing_streetoffice_660x400_shutterstock_com.jpg

Ahhoz, hogy kitűnj a többiek közül, szerinted ugyanazokat a módszereket érdemes használod, mint amit azok, akik közül ki akarsz tűnni? Most komolyan. Persze, a piaci sajátosságok adottak, ugyanazok. Az általánosan alkalmazott módszerek, sablonok sutba dobása, vagyis a dobozból való kitekintés, a lehetőségek meglátása tehet különbözővé.

A sikeres cégek ugyanazt látják a piacból, mint amit a versenytársaik is, mégis teljesen mást gondolnak a lehetőségekről. Ezeket a lehetőségeket meglátni segít a kíváncsiság és a kreativitás.

Te kíváncsi vagy?

Arra, hogy mi van a dobozon kívül, hogyan oldj meg lazábban problémákat, hogyan hozz tudatosabb döntéseket, miként oldj meg flottul céges élethelyzeteket, jobban vedd az akadályokat? Kíváncsi vagy, mi van a saját dobozodon kívül?

A válaszokat nem mi adjuk meg, és nem is mondjuk meg a bejegyzésekben a tutit, de még csak nem is adunk tanácsot Neked. Inkább csak sztorizunk és közben talán inspirálunk és iránymutatást nyújtunk a saját kreatív eszköztárad megismeréséhez és kihasználásához. 

Ezen a blogon iránymutatást kapsz a saját kreatív eszköztárad használatához!

Örülünk, ha velünk tartasz. Van pár dolog a tarsolyunkban. ;) 

 

Fotók: pinterest.com, photographyheat.com

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://streetoffice.blog.hu/api/trackback/id/tr188127970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.