Storytelling, avagy hogyan legyél hatással

2015. december 09. 08:00 - evaszlfk

Egy jó sztorival minden eladható. Mindegy, hogy egy állásinterjún magadat adod el, egy tárgyaláson a szolgáltatásod, a boltok polcain a terméked, az értekezleten az ötleted, egy konferencián a személyes márkád. A lényeg, hogy hass a hallgatókra. És mivel mással lehet igazán hatni, ha nem az érzelmekkel, amelyeknek a legjobb közvetítőközege a történetmesélés, avagy a sztorizás.

A jó sztorinak nem kell körmondatokból állnia. Elég ha rövid, tömör, egyszerű, de bevon. Felkelti a figyelmet azáltal, hogy az előadója tudja, mi érdekli a hallgatóságot és azt megfelelő átéléssel és hitelességgel előadja.

A Te olvasód, fogyasztód, vevőd bele tudja magát képzelni a sztoridba?

storytelling_streetoffice_620x620_danoah-com.png

Emlékezeti hatás

Az egész sztorizásnak a lényege, hogy úgy menjen át az üzenet, hogy arra a befogadó emlékezzen. A jó sztori közben elindul a saját vetítésünk, bele tudjuk képzelni magunkat a történetbe és a végén megalkotjuk a saját tanulságunk (vagyis a saját tapasztalatunk, ismeretanyagunk, neveltetésünk, személyiségünk szerinti tanulságot). Magunkévá tesszük a történetet és ez által a (marketing) üzenetet is.

A lényeg, hogy a fogyasztó bele tudja magát képzelni a sztoriba, és hopp, máris ott a lábad a küszöbön, az ajtórésben.

Hogyan alkoss meg egy jó sztorit?

  • Legyen egyszerűen elképzelhető a hallgatóság számára.
  • Legyen egy drámai felvezetés, vagyis legyen egy konfliktus, ami egyből megragadja a figyelmet.
  • Legyen benne a végén feloldás és tanulság, amibe szépen bele van csomagolva az üzeneted.
  • Hasson az érzelmekre a sztori.
  • Mesélj szenvedéllyel!
  • Hiteles és átélt legyen az előadásmód.
  • Rövid legyen és egyértelmű.
  • Könnyen érthető legyen.
     

Tudtad, hogy csak 8 másodperced van felkelteni a figyelmet?

Az amerikai Nemzeti Biotechnológiai Információs Központ becslése szerint, míg 2000-ben az emberi figyelemküszöb 12 másodperc volt, 2015-re 8 másodpercre esett vissza.

Ez óriási csökkenés, ezért fontos alaposan kihasználni az időt. Ezt megteheted egy jó sztori felvezetésével, amiben felvillantod a konfliktust...és talán már a küszöbön a lábad.

Hogyan használd ki jól ezt a rövid időt, hogy felfigyeljenek rád? Erre kapsz választ a 365letszikra.hu "Így sztorizz, hogy felfigyeljenek rád!" c. blogbejegyzésében.

storytelling_streetoffice_640x253_greenbookblog_org.png

Te hogyan sztorizol? 

Oszd meg velünk és a többiekkel a trükkjeidet, biztosan tanulhatunk egymástól klassz módszereket.

Fotók: danoah.com, greenbookblog.org

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://streetoffice.blog.hu/api/trackback/id/tr328147554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.