Az 5 legfontosabb dolog, amihez egy mai marketingesnek értenie kell

2016. július 24. 11:49 - evaszlfk

...persze csak, ha sikeresen akar dolgozni!

Ez egyik mindjárt rögtön az, hogy ilyen olvasóhajhász címeket kell írnia, hogy rákattintsanak a hirdetésére, blogjára, cikkére, levelére. De ne szaladjunk annyira előre.

marketinges_blog5_640x640_streetoffice_hu.png

Arról van szó, hogy a marketing nem is olyan idős világa megváltozik. Bocsánat, nem. Folyamatosan változik. Amit tavaly tettél, idén már egy kicsit máshogy teszed. Tudod, információdömping van, reklámvideók, bannerek és bújtatott üzenetek internet szerte és már a közösségi média is erről szól. Na de hát fogyasztói társadalomban élünk, vagyis vannak akik eladni akarnak és vannak, akik venni, a mérleg egálban van. Szóval nem is a piaci szándék változott meg, hanem a módszer, amivel célba érsz.

A Ma Marketingesének már sokkal több dologhoz kell értenie, sokkal több dolgot kell tudni, több szakértelmet birtokolnia és folyamatosan fejlődnie, ha lépést akar tartani a változásokkal és persze az Y, Z (és lassan Zs?) generációval.

Íme az 5 legfontosabb dolog, amihez mindenképpen értenie kell egy marketingesnek, ha sikeres akar lenni a munkájában.

Kreatívnak kell egyáltalán lennie manapság egy marketingesnek? Végül is ott vannak a hagyományos, "művészi" értelemben vett kreatív szakmák, mint a grafikus, szövegíró, webdesigner, akikkel dolgoztatnak. Bár nyilván nem árt, ha az alapokkal tisztában vagyunk - a királyi többes él a továbbiakban, hiszen én magam is marketinges vagyok.

Szerintem egyébként a kreativitás üzleti értelemben egy más nézőpontból való szemlélés, hogy meglássuk a lehetőségeket ott, ahova más is néz, de ők nem azt látják. A kreatív gondolkodás egyébként bajban van, de fejleszthető.

 A kreativitás üzleti értelemben egy más nézőpont képessége.

 Ez több önálló témakör is lehetne, de most lássuk azt a 6 készséget, amiért ide kattintottál!

Fogyasztói élmény ismeret

A marketingesnek kell megtalálnia az útvonalat és megteremtenie az összhangot a cég üzente/terméke és a fogyasztói szükséglet között. Hogy milyen összhangra gondolok? Amikor felmegy a látogató a weblapra/social oldalakra, akkor úgy érezze, hogy jó helyre érkezett, mert az érdeklődése pont passzol a cég hitvallásához/termékéhez/szolgáltatásához/márkaidentitásához. Itt kiemelt szerepe van a jó designak, a beszédes képnek, a megfelelő tipográfiának, a CTA gomboknak, a hasznos és érdekes tartalomnak, bejárási útvonalaknak stb. Ezeket a marketingesnek mind értenie kell és összehangolni.

marketing.png

Írói véna

Nem véletlenül nagyon befutottak a blogok, és nem véletlenül van annyi bölcsész a szakmában. Egy jó tartalommal úgy tudod megragadni a fogyasztókat, hogy azok ne reklámnak érezzék a mondanivalót, hanem értéknek, hasznos információnak, "all you need is..." dolognak. Manapság még fontosabb a szinergia, mint korábban, mert egyre több platform van, ahol egy cég jelen van és amit össze kell hangolni, körbeküldeni a fogyasztót. Csak egy egyszerű poszthoz is rengeteg dolgot kell betartani, hogy kattintsanak.

Szóval marketingesek, váljatok szövegíróvá is, de legalábbis tudjatok sztorizni, mert az iszonyat fontos. Hogy miért? Mert kevés időd van felkelteni a figyelmet!

Az amerikai Nemzeti Biotechnológiai Információs Központ becslése szerint, míg 2000-ben az emberi figyelemküszöb 12 másodperc volt, 2015-re 8 másodpercre esett vissza. Ez óriási csökkenés. Csak 8 másodperced van, hogy felkeltsd a figyelmet

 

Online jártasság

Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Flickr, blog.hu :), Wordpress és még egy darabig sorolhatnám az okokat. Ezekben mind tudnod kell működni, hogy megfelelően szólhass a cég célcsoportjához!

Kutatás, adatok

Gondolom nem kell hangsúlyozni a fontosságát. Az adat óriási érték és egyre nehezebb hozzájutni. Ismerned kell a célcsoport szokásait, hogy megtaláld őket, fel tudd kelteni az érdeklődésüket és utána ki tudd elégíteni az igényeiket. Ez alaptétel, egyszerű AIDA; porlepte, de még érvényes. Mint ahogy manapság az Analytics használata is alaptétel. Minél több infóval bombázzák a népet életszerte, annál nehezebben jutsz hozzá az adataihoz, de ha megvan, akkor tiéd a világ. Ma már mindent tud rólunk a Google, a FB és bárki, aki hozzájut az e-mail címünkhöz.Gondolom téged is "üldöznek" a remarketing hirdetések? :)

Az adat a 21. század aranya!

Együttműködési készség

Egyedül már nem működsz, mindenképpen csapatban kell tudni gondolkodni. Sok cég kiszervezi a munkákat, így nem feltétlen találod meg ugyanazon irodában, cégen- vagy akár országon belül a csapatod.

Korábban tartottad a kapcsolatot a nyomdával és max. egy teljes körű szolgáltatást nyújtó reklámügynökséggel. Ma már máshoz tartozik a weboldalkészítés, a katalógus tördelés, a közösségi felületkezelés, applikáció fejlesztés, adatbányászat, content hirdetések, médiafelület értékesítés és persze nem is említettem a külföldi érdekeltségeket, leányvállalatokat, vagy egyszerűen csak a szabadúszókat, akik bárhol lehetnek. Például szabadúszóként én is több cég marketingtevékenységért felelek itthonról, kávézóból, nyaralás közben, közösségi helyekről.

Szóval tudnod kell jól együttműködni, csapatban gondolkodni, információt megfelelően utaztatni a felek között, hogy sikeres lehess a marketingmunkádban.

marketing_streetoffice_660x400_shutterstock_com.jpg

A lista egyébként bővíthető, nekem is rengeteg minden eszedbe jut, ami fontos, mint a stratégiai gondolkodásmód, helyzetlátás, Adobe programok ismerete, önfejlesztés... de én inkább a Te ötleteidre lennék kíváncsi.

Szerinted mivel bővíthető még a lista, mit fontos tudni egy mai marketingesnek?

A mai bejegyzést az Inc. egyik cikke inspirálta
és fontosnak tartom megosztani veled a forrást,
mert nem csak az én érdemem az infó! ;)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://streetoffice.blog.hu/api/trackback/id/tr538910480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.