Így lesz olvasóbarát a kezdőoldal egy blog esetében. Te jól csinálod?

2016. november 15. 20:56 - evaszlfk

Illetve ez az 5 dolog ott tartja az olvasót a blogodon...

Az egyik legfontosabb egy blog esetében, hogy azonnal lehessen látni a főoldalon a friss bejegyzéseket, ne kelljen egyből menübe kattintgatni az ide érkező olvasónak. Ezt hívjuk dimanikus kezdőoldalnak. Ha az olvasó átfutja a főoldali bejegyzések pár sorát, egyből el tudja dönteni, hogy érdeklik-e őt a témák, körülbelül mire számíthat, mivel fog itt találkozni, szeretné-e itt tölteni az idejét.

Blog esetében célratörőbb, ha az érkezőoldalon egyszerre több bejegyzést lát az olvasó, hogy felkelthessük és ott tarthassuk a figyelmét.

blogkezdooldal_640x640_streetoffice_hu.png

Ugye előfordult már veled is, hogy elkezdtél olvasni egy cikket, csak egyet, aztán még egyet és azon kapod magad, hogy már nagyon kell pisilni, mert már vagy 1 órája le sem kattantál az adott weboldalról. Ők jól csinálják. Hogyan?

Statikus vagy dinamikus a nyerő?

A statikus oldalak nagyon klasszak a cégek számára, nagy banner, köszöntő felület, hitvallás idézet, hangulat és utána böngészel a tartalomban, megkeresed a téged érdeklő információt.

A hírportálok viszont információgazdagon, képcentrikusan kalauzolnak a tartalmak között, így nagy eséllyel találod meg a számodra értékes/érdekes hírt. Ha először egy statikus kezdőoldallal találkoznál a hírportálra kattintva, nem valószínű, hogy vennéd a fáradtságot, hogy a menüben megkeresd a talán téged érdeklő tartalmat. Ha viszont találtál klassz cikkeket a főoldalon, akkor már később nagyobb eséllyel keresgetsz és navigálsz a menüben is.

Amikor nem bírod abbahagyni az olvasást...

Amikor nem tudsz lekattanni egy oldalról azért van, mert sikeresen a bűvkörében tart, nem hagyja, hogy elszakadj a száltól, mindenhol felbukkan egy-egy "cukorkásbácsi" CTA illetve valami olyan infó, ami kötődik az éppen aktuálisan olvasott tartalomhoz.

LINKEK

Például a cikkekben számos link van elhelyezve, ami olyan tartalmakra (cikkekre) mutat, ami kapcsolódik ahhoz, amiről éppen olvasol. Hiszen jogos, ha már olvasol valamit, akkor érdekel az adott téma, akkor érdekelni fog a másik cikk is.

CSALI

Ami feliratkozásért cserébe ígér hasznos (vagy sok esetben csak hasznosnak tűnő) dolgokat.

KAPCSOLÓDÓ

Ugyanezt érik el a cikk/bejegyzés alatt elhelyezett további kapcsolódó témajavaslatok is, ami lehet termék, csali, e-mail lecke, videós anyag, szeminárium. Csupa kereszthivatkozás.

LEGLEG

Ott van még a LEG hatása, amit nem szeretnénk kihagyni és ha alig van időnk, akkor legalább abba belenézünk. Ilyen a legolvasottabb bejegyzések (jobb oldali sávban vagy a bejegyzés alján).

SZÉP KÉPEK

A szemnek kellemes, tartalomhoz illő képek könnyítik és élvezetesebbé teszik az olvasást. Pláne sok esetben meg is határozza, hogy elolvasol egy tartalmat, vagy sem. Tudod, mi a helyzet a könyvesboltban, vagy a bolti polccal? Ugyebár a csomagolás...

Mindegyik módszernek egy célja van: ott tartani az olvasót.

A miért már egyéni:

  • még több hirdetéshelyet eladni,
  • minél jobb olvasottsági számot hozni,
  • minél több követőt gyűjteni,
  • minél véleményformálóbbá válni az olvasók szemében stb.

Nézd meg például a 365letszikra Magazinblogot. Szerinted megfelelő a felépítése? 

Szólj hozzá!
Címkék: blog blogolás

A bejegyzés trackback címe:

https://streetoffice.blog.hu/api/trackback/id/tr7911963885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.