A bizalom motiváló ereje

2017. április 28. 08:53 - Detti Szokoli

A bizalomma tudatosan nem sokat foglalkoztam egészen addig, amíg az egyetemen nem lett kötelező irodalom Francis Fukuyama Bizalom című tanulmánya. Az akkor kicsit nehézkesen emészthető mű fontossága és értéke azonban azonnal elkezdett értelmet nyerni, amikor a munkaerőpiacra kerültem.

Az első munkahelyemen időmenedzsmentet kellett vezetnem, amelyben megfelelően el tudtam számolni az ellátott feladatokról. Chat programot nem használhattunk és volt egy olyan hiedelmünk, hogy a levelezéseinkket feletteseink nyomon követik. (Egy későbbi munkahelyen ez már nem csak hiedelem, hanem tény is volt.)

bizalom.jpg

Tovább
Szólj hozzá!

5 praktika a legegyszerűbb marketing eszközhöz

2017. január 16. 11:12 - Detti Szokoli

A marketingaktivitás egyik sarkpontja, hogy valahogyan kapcsolatot tartsunk partnereinkkel, ügyfeleinkkel, vevőinkkel. Nem nagy titok, hogy ennek egyik legegyszerűbb és persze legolcsóbb módja, ha mindezt hírlevéllel tesszük. Ehhez ma már fantasztikus lehetőségek állnak rendelkezésünkre, lényegében bármit meg lehet szerkeszteni bennük, még akkor is, ha a programozáshoz lövésünk sincs.

hirlevel_praktikak.jpg

Tovább
Szólj hozzá!

Érzelmi alapon vásárolsz, tudtad?

2016. november 29. 11:01 - evaszlfk

... vagyis a vágy nyitja ki a pénztárcádat

Érzelmi alapon vásárolunk, legyen szó bármilyen bonyolult vagy egyszerű, drága vagy olcsó termékről. Nem magát a terméket akarjuk megvenni (legyen az bármilyen praktikus és szükségszerű), hanem azt az érzést, amit a birtoklása útján szeretnénk magunkénak tudni. Ahogy a birtoklásától szeretnénk érezni magunkat.

vasarlas.png

Tovább
Szólj hozzá!

Mikor van vége?

2016. november 17. 08:34 - Detti Szokoli

Meddig garázdálkodhatunk a céges hozzáférésekben?

Amikor felmondunk egy munkahelyen, akkor az utolsó munkanap után egyértelműen letiltanak a levelezésről. Természetesen nem férhetünk hozzá a szerverhez és (elvileg) nem is hozhatunk ki semmilyen céges adatot. Multiknál nagyon komoly szabályrendszerek vannak erre vonatkozóan, sőt, biztonságtechnikai szoftverek garmada is ezen alapul. Egy kisebb cégnél azonban hiányoznak az erre vonatkozó sztenderdek, így nehéz meghúzni az éles határokat abban, hogy mi az, ami magán, mi az ami céges, és tényleg, mikor van vége a hozzáférésnek?

ceges_alkalmazasok.jpg

Tovább
Szólj hozzá!

Így lesz olvasóbarát a kezdőoldal egy blog esetében. Te jól csinálod?

2016. november 15. 20:56 - evaszlfk

Illetve ez az 5 dolog ott tartja az olvasót a blogodon...

Az egyik legfontosabb egy blog esetében, hogy azonnal lehessen látni a főoldalon a friss bejegyzéseket, ne kelljen egyből menübe kattintgatni az ide érkező olvasónak. Ezt hívjuk dimanikus kezdőoldalnak. Ha az olvasó átfutja a főoldali bejegyzések pár sorát, egyből el tudja dönteni, hogy érdeklik-e őt a témák, körülbelül mire számíthat, mivel fog itt találkozni, szeretné-e itt tölteni az idejét.

Blog esetében célratörőbb, ha az érkezőoldalon egyszerre több bejegyzést lát az olvasó, hogy felkelthessük és ott tarthassuk a figyelmét.

blogkezdooldal_640x640_streetoffice_hu.png

Ugye előfordult már veled is, hogy elkezdtél olvasni egy cikket, csak egyet, aztán még egyet és azon kapod magad, hogy már nagyon kell pisilni, mert már vagy 1 órája le sem kattantál az adott weboldalról. Ők jól csinálják. Hogyan?

Tovább
Szólj hozzá!
Címkék: blog blogolás

Inspirálódni felsőfokon

2016. október 18. 07:54 - Detti Szokoli

Rendhagyó és önző módon ez a cikk rólunk, a Street Officeról, meg egy kicsit a Forbes FLOWS-ról fog szólni… de hát végülis ez a mi blogoldalunk, így talán megengedhetünk magunknak egy kis egót.

A Street Office nem hagyományos cég. Mindig is komoly hangsúlyt fektettünk arra, hogy szabadúszóként dolgozunk, szabadon gondolkodunk. Ez azért fontos számunkra, mert így az unalmat, a rutint mindig meg tudjuk törni, könnyen és szívesen dolgozunk együtt más szabadúszókkal, így kimondottan széles, megújuló és rugalmas portfolióval rendelkezünk.

so_bejegyzes_kezdo.jpg

Tovább
Szólj hozzá!

Főnöki intelmek, amitől garantáltan kiráz a hideg

2016. szeptember 25. 21:01 - Detti Szokoli

Mivel a Street Office-ban mi szabadúszóként dolgozunk, így lényegében nincsenek főnökeink – vagyis bizonyos értelemben vannak, hiszen ügyfeleinknek minden szempontból meg szeretnénk felelni (ki nem) – viszont a szó klasszikus értelmében mi már nem főnökök alatt dolgozunk.

Van persze hátránya – mindenért mi felelünk – de egy csomó olyan pressziótól „megszabadultunk”, ami régen nyomott minket. Kiemeltünk 5 kedvencet. És hogy miért is emeltük ki? Részben azért, mert jó nosztalgiázni, részben meg azért, mert így a „másik oldal” is láthatja, hogy sokszor milyen apró dolgok is zavarók, akár hátráltatók lehetnek.

fonoki_intelmek.jpg

Tovább
10 komment

Halogatás mesterfokon – ennek is van pszichológiája

2016. szeptember 20. 09:03 - Detti Szokoli

Nos, a halogatásról szerintem mindannyian tudnánk mesélni. Én kimondottan szeretek gyorsan dolgozni, listát pipálni, de vannak „nemszeretem” feladatok, amelyek halogatásával én is jól állok. Az én módszerem, hogy ezeket a napi listámról átteszem a következő napi listámra. Aztán újra egy következő napi listára kerül, majd a negyedik, ötödik áthelyezés után simán törlöm.

Ennek két következménye szokott lenni: valóban nem volt fontos és pont jó, hogy nem csinálunk vele semmit vagy pedig a nyomasztó határidő miatt végül kénytelen-kelletlen S.O.S-ben összedobom.

Gondoltad volna, hogy mindkettőre van magyarázat, mindkettő mögött komoly pszichológia van?

  so_bejegyzes_halogatas_kezdo.jpg

Tovább
2 komment

5 tipp, hogy az e-mailed ne vágja ki a biztosítékot

2016. augusztus 15. 11:27 - Detti Szokoli

Volt már szó a mosoly erejéről, most egy kicsit az írásbeliségre fókuszálok. Ugyanis az írott szónak is van hatása, és ha jól kezeljük, akkor hasonló hatást érünk el, mint egy mosollyal.

Szinte minden nap, majdnem minden órában küldünk egy e-mailt. Egy olyan írásos anyagot, amelynek azért marad nyoma. No de tanultuk valaha az e-mail küldés szabályait? Én a magam részéről elsősorban csak saját bőrömön. Éppen ezért összefoglalok 5 fontos elemet, ami segíthet abban, hogy egyértelműbb, esetleg udvariasabb lehess e-mailen keresztül.

 so_email_kezdo.jpg

Tovább
Szólj hozzá!

Új marketingfogás a láthatáron: a lassúság értéke

2016. július 29. 14:44 - Detti Szokoli

Az 1990-es évek végétől Magyarországon is egyre nagyobb szerepet kapott a hírverseny. Legyél gyorsabb, legyél ott, előbb tudd, mint mások. Ez a szemlélet pedig természetesen az üzleti életbe is beszivárgott, így a marketingkommunikációs szakma fejlődését is meghatározta.

A 2000-es évek elején még valamennyire kontrollálni tudtuk az eseményeket, volt még értelme sajtótájékoztatót szervezni, mert volt realitása annak, hogy egy terméket, szolgáltatást tényleg ott mutatunk be a nagyobb nyilvánosságnak. Ma már lassan jelentőségét veszítik ezek az események, mert 2 perc alatt átküldhető a sajtóközlemény, aztán meg kettőt pislantunk és a neten van.

Vagyis a tempó lett a lényeg eddig... de vajon van változás?

 

lassusag_kezdokep_02.jpg

Tovább
Szólj hozzá!