Az 1990-es évek végétől Magyarországon is egyre nagyobb szerepet kapott a hírverseny. Legyél gyorsabb, legyél ott, előbb tudd, mint mások. Ez a szemlélet pedig természetesen az üzleti életbe is beszivárgott, így a marketingkommunikációs szakma fejlődését is meghatározta.
A 2000-es évek elején még valamennyire kontrollálni tudtuk az eseményeket, volt még értelme sajtótájékoztatót szervezni, mert volt realitása annak, hogy egy terméket, szolgáltatást tényleg ott mutatunk be a nagyobb nyilvánosságnak. Ma már lassan jelentőségét veszítik ezek az események, mert 2 perc alatt átküldhető a sajtóközlemény, aztán meg kettőt pislantunk és a neten van.
Vagyis a tempó lett a lényeg eddig... de vajon van változás?
A minap azonban volt szerencsém egy üzletmegnyitón jelen lenni. Az üzlet koncepciója: offline webshop. Egyáltalán nem értettem, hogy ez mi. Röviden az a lényege, hogy bemehetsz, megnézheted, megfoghatod, felpróbálhatod és elég ez után megrendelned…
De van egy mögöttes tartalma is a történetnek, még pedig az, hogy „szánj rá időt!”.
Persze a dolog nem teljesen újkeletű, hiszen ha csak Magyarországon kutakodunk, akkor is láthatjuk, hogy a Slow Budapest projektje is él, népszerű és egyre több követővel rendelkezik. Ők már ott tartanak, hogy akár Anti-Határidőnaplót is rendelhetünk tőlük 2017-re. Tehát van piaca a fordulatnak, a lassulás (hír)értéket kapott.
És hogy ez mit jelenthet vajon a hétköznapokban vagy a szakmában?
Azt biztosan, hogy a közösségi terekben, is felértékelődik a figyelem, azon belül is a koncentráltabb figyelem és a személyközpontúság.
Ahogy a fent említett bolt tulajdonosa és ötletgazdája, Cseh Norbert is mondta, nagyon fontos „embernek maradni és embereket szolgálni”. Szerintem elég jól megfogalmazta, hogy mi a fókusz.
Ez pedig új irányt, új kommunikációs lehetőségeket nyit számunkra.