Ha egy mondatban akarnám összefoglalni a jövő év marketing éllovasát, akkor azt mondanám, hogy a tartalommarketing tovább virul és minden belőle bontakozik ki. Ráadásul mit szólsz ahhoz, hogy a fogyasztók hamarabb mondanának le a piáról és szexről, mint az okos mobiljukról? Azt hiszem már ennyiből is érthető, hogy a hagyományos marketing útvonalak változóban vannak, manapság már új szelek fújnak...
Ha bővebben is kíváncsi vagy, mit vegyél figyelembe marketingfronton jövőre, akkor olvass tovább!
Mindenki meg akarja tudni a tutit. Mit tegyen a cége sikeres kommunikációjának érdekében, hogy szerezzen több vásárlót, miképp tartsa meg a régieket, hogyan állítson elő minél jobb terméket/szolgáltatást és azt hogyan adja el megfelelő haszonnal valamint a céges FB oldalakon kívül is van-e social tennivaló...?
Van.
Ez az 5 trend gyakorolja a legnagyobb hatást a marketing jövőképére.
Annyit még elöljáróban, hogy a következő trendeket nem csak a saját kútfőből vettem, hanem a Forbes hasonszőrű cikkeinek előrejelzéseiből is tájékozódtam. Szóval hitelesség tekintetében remélem bizalmat szavazol nekem. ;)
1. Tartalomgenerálás mindörökké
Nem az a kérdés már ma sem, hogy szükséges-e (minőségi) tartalmat előállítani, hanem sokkal inkább a milyen gyorsan a lényeg. A vizuális hatás (külcsín) pedig éppolyan fontos szerepet játszik ebben, mint maga a tartalom (belbecs), kár ezzel hadakozni. Ha azt mondom, hogy a képeket az agy 60000-szer gyorsabban dolgozza fel, mint a szöveget, valamint a közösségi platformokon is 90%-kal többen kattintanak képes bejegyzésre, mint a csak szövegesre, nem mindegy, hogy milyen köntösbe öltöztetjük a tartalmunkat, ugye?
Szóval a lényeg, hogy minél rövidebb idő alatt állíts elő minél hasznosabb és designosabb tartalmat.
Szervesen kapcsolódik ehhez a részhez a közösségi aktivitás. Manapság egyre több cég teszi át a kommunikációs platformjainak nagy részét a közösségi színtérbe, vagyis FB oldalt működtet, Twitteren csiripel, blogot ír vagy bloggerekkel közreműködik, Instagram fiókja van és Pinterest falai, LinkedIn-en is kapcsolatokat épít, valamit Tumblr profilja is naprakész.
Te hogy állsz?
Nagyon fontos, hogy bizalmi kapcsolatot alakítsunk ki a vevőinkkel, tegyük átláthatóvá/átjárhatóvá a folyamatainkat, fókuszáljunk a felhasználói élményre, és ne felejtsük el, hogy egyre inkább a felhasználók által előállított tartalom az úr. Éppen ezért, legyünk jók a fogyasztókhoz és szolgáljuk ki őket a lehető legtöbb módon és platformon számukra fontos infókkal. Ez a tartalommarketing lényege.
2. Mobiltelefónia
Ahogy egyre jobban terjed az okoskütyük, mobilok, tabletek használata, annál jobban igyekszik a marketing is kivenni a részét az ügyfélélmény adok-kapokjából. Az egyre személyre szabottabbá tehető tartalmak révén egy új horizont nyílik a marketingben és még messze nem látjuk a végét, ám azt tudjuk, hogy alig lehet lépést tartani az irammal. A mobiltelefont használók 60 százaléka ma már elsősorban okostelefonját vagy tabletjét használja netezésre, nem pedig PC-t, ráadásul előbb mondana le a szexről vagy a piáról, mint az okostelefonjáról. És most nézz magadba, Te mit adnál fel? De most őszíntén.
A minimum, amit 2016-ban tehetsz, hogy lépést tarts a mobilmániával, hogy mobilra optimalizált, reszponzív weboldalad legyen, egyedi applikációd és moblit is célzó kampányod.
3. Pontos és nem hiúsági mutatók
Valljuk be, hogy hajlamosak vagyunk megrökönyödni a LIKE-olóink, a megosztások, vagy a retweetek számánál. Pedig ezek nem valódi, pontos mérési eredmények, hanem csak hiúsági mutatók. Egyébként is, ne hagyjuk magunkat ezek által befolyásolni. Hogy miért? Itt olvashatsz el egy cikket a témában: Ha nem klikkelnek, nem szeretnek?!
Egyébként az adatbányászat szempontjából még van hova fejlődnünk, hogy még pontosabb, kifinomultabb módszereket találjunk a megfelelő adat kinyerésére. Éppen azért a jövőben még nagyobb hangsúlyt fog kapni az analitika, hogy a cégek hatékonyabban elemezhessék ki a kampányaik eredményeit.
Te mennyire ismered és használod ki a Google Analytics előnyeit?
4. A kevesebb több
Egyszerűsítés. Muszáj. Ugyebár a kommunikációs zaj. Annyi információ bombáz bennünket, hogy ember legyen a talpán, aki kiigazodik, és megfelelő döntéseket tud hozni. Tudni illik sokkal könnyebben választunk egy szűk választékból (3-4 döntési helyzet), mint egy széles választékból (<10), és ezt a tényt rengeteg kutatás bizonyítja.
Ahogy az embereknek egyre több választási lehetőség van felajánlva, sokkal nagyobb valószínűséggel halasztják el a döntéseiket, hoznak rossz döntéseket és választanak inkább olyasmit, ami kisebb elégedettséget okoz.
De akkor mit tehetsz ebben az információ-vidámpark korban, amikor tele vagyunk választási lehetőségekkel? Ebben a bejegyzésben mutatok 4 olyan technikát, amelyet könnyen alkalmazhatsz az üzleti életben is, ha jól akarsz dönteni, hiszen segíthet menedzselni nem csak a saját választásaid, hanem a vásárlóidét, beosztottaidét, csapatodét is.
Egy heti adag információ a The New York Timesban (2007), megfelel egy teljes élet alatt befogadott információnak a 19. században.
Forrás: Csak egyszerűen, ne bonyolíts túl
Ha szeretnéd megkönnyíteni a vásárlóid döntését, rövidíts, hiszen a kevesebb néha több; konkretizálj, keltsd élővé a mondanivalód; a kategorizálás egyszerűbb döntést eredményez; valamint fokozatosan tárd fel az összetett szortimentet.
5. A videó a király
A Youtube verhetetlen videótartalom szempontjából és szintén közösségi platformként kezelendő marketing szempontból. Önálló videócsatornákat lehet létrehozni rajta, amelyekre feliratkozhatnak az érdeklődők, ez által szórakoztathatjuk, informálhatjuk, vagyis szolgálhatjuk ki tartalommal a fogyasztóinkat. Gondolj bele micsoda hatalommal bír, hogy ha percenként több, mint 300 órányi videós tartalom kerül feltöltésre.
De mutatok még néhány érdekes és megdöbbentő adatot:
Ez történik az interneten 1 perc alatt:
Az infógrafikán lévő adatok nagyon durvák és nagyon fontosak, mindenképpen oda kell figyelnünk ezekre az aktivitásokra, ha hatékonyan szeretnénk az online térben kommunikálni.
Az emberek imádnak videót nézni és használni, ami azt jelenti, hogy nem csak olvasni akarjuk a számunkra fontos tartalmakat, hanem nézni és hallgatni. Ráadásul egyre színvonalasabb marketingkampányok kapnak rajta helyet.
Egy kis kitekintés, de ezt el kell mondanom. :) Az én egyik kedvencem a Tipp-ex hibajavítót népszerűsítő 'a medve és a vadász' kampány, imádtam, pedig már ennek vagy 5 éve. A lényege, hogy a vadász le akarja lőni a videóban a medvét, és Te választhatod ki, megtegye-e. Bármit választasz a főoldalra jutsz, ahol a vadász a "videóból kinyúlva" áthibajavítózza az igét és Te írhatsz be bármit, amit végrehajt. Tényleg bármit. Tényleg. Bizony! Van kártyaparti, viccmesélés, masszázs, és még légyott is a medvével. :D
Te mennyire vagy otthon a videós tartalom létrehozásában és benne lévő lehetőségek kiaknázásában?
Let's sum up!
Jövőre is figyelj oda a valódi mérőszámokra, ismerkedj meg a mobilhirdetési lehetőségekkel, sokszínűen és minél gyorsabban állíts elő hasznos tartalmakat, valamint igyekezz ne bonyolítani, hanem inkább megkönnyíteni a vásárlóid döntését.
Szükséges bővebb összefoglalás? Inkább téged kérdezlek:
Te hogy látod a jövő éved? Illetve mit tartasz érdemesnek megfogadni, hasznosítani ezekből az előrejelzésekből?
Források: forbes.com,365letszikra.hu