Az egyik legfontosabb egy blog esetében, hogy azonnal lehessen látni a főoldalon a friss bejegyzéseket, ne kelljen egyből menübe kattintgatni az ide érkező olvasónak. Ezt hívjuk dimanikus kezdőoldalnak. Ha az olvasó átfutja a főoldali bejegyzések pár sorát, egyből el tudja dönteni, hogy érdeklik-e őt a témák, körülbelül mire számíthat, mivel fog itt találkozni, szeretné-e itt tölteni az idejét.
Blog esetében célratörőbb, ha az érkezőoldalon egyszerre több bejegyzést lát az olvasó, hogy felkelthessük és ott tarthassuk a figyelmét.
Ugye előfordult már veled is, hogy elkezdtél olvasni egy cikket, csak egyet, aztán még egyet és azon kapod magad, hogy már nagyon kell pisilni, mert már vagy 1 órája le sem kattantál az adott weboldalról. Ők jól csinálják. Hogyan?
Statikus vagy dinamikus a nyerő?
A statikus oldalak nagyon klasszak a cégek számára, nagy banner, köszöntő felület, hitvallás idézet, hangulat és utána böngészel a tartalomban, megkeresed a téged érdeklő információt.
A hírportálok viszont információgazdagon, képcentrikusan kalauzolnak a tartalmak között, így nagy eséllyel találod meg a számodra értékes/érdekes hírt. Ha először egy statikus kezdőoldallal találkoznál a hírportálra kattintva, nem valószínű, hogy vennéd a fáradtságot, hogy a menüben megkeresd a talán téged érdeklő tartalmat. Ha viszont találtál klassz cikkeket a főoldalon, akkor már később nagyobb eséllyel keresgetsz és navigálsz a menüben is.
Amikor nem bírod abbahagyni az olvasást...
Amikor nem tudsz lekattanni egy oldalról azért van, mert sikeresen a bűvkörében tart, nem hagyja, hogy elszakadj a száltól, mindenhol felbukkan egy-egy "cukorkásbácsi" CTA illetve valami olyan infó, ami kötődik az éppen aktuálisan olvasott tartalomhoz.
LINKEK
Például a cikkekben számos link van elhelyezve, ami olyan tartalmakra (cikkekre) mutat, ami kapcsolódik ahhoz, amiről éppen olvasol. Hiszen jogos, ha már olvasol valamit, akkor érdekel az adott téma, akkor érdekelni fog a másik cikk is.
CSALI
Ami feliratkozásért cserébe ígér hasznos (vagy sok esetben csak hasznosnak tűnő) dolgokat.
KAPCSOLÓDÓ
Ugyanezt érik el a cikk/bejegyzés alatt elhelyezett további kapcsolódó témajavaslatok is, ami lehet termék, csali, e-mail lecke, videós anyag, szeminárium. Csupa kereszthivatkozás.
LEGLEG
Ott van még a LEG hatása, amit nem szeretnénk kihagyni és ha alig van időnk, akkor legalább abba belenézünk. Ilyen a legolvasottabb bejegyzések (jobb oldali sávban vagy a bejegyzés alján).
SZÉP KÉPEK
A szemnek kellemes, tartalomhoz illő képek könnyítik és élvezetesebbé teszik az olvasást. Pláne sok esetben meg is határozza, hogy elolvasol egy tartalmat, vagy sem. Tudod, mi a helyzet a könyvesboltban, vagy a bolti polccal? Ugyebár a csomagolás...
Mindegyik módszernek egy célja van: ott tartani az olvasót.
A miért már egyéni:
- még több hirdetéshelyet eladni,
- minél jobb olvasottsági számot hozni,
- minél több követőt gyűjteni,
- minél véleményformálóbbá válni az olvasók szemében stb.
Nézd meg például a 365letszikra Magazinblogot. Szerinted megfelelő a felépítése?